Jäynää, jäynää ja jäynää!
Huolimatta pitkästä kirjotustauosta, olen vielä elossa -tosin aika heikosti. Janin kanssa ollu kunnon 3. maailmansota; sokerista vettä, suihkepulloja, uimapatjoja, puskasta hyökkäyksiä, yms.
Rauhallinen yksineloni on tulossa loppusuoralle. Porukat palaa viikonloppuna takas kotiin :-(. Mutta onneksi viien päivän vapaat alkaa ens tiistaina, joten taidanpa karata kohti Helsinkiä. Tosin eräs ei saanut hoidettua yhtä ainoaa asiaa, joten taidan lähteä siis yksin.
Eniveis, 11 päivän kirjotustauon jälkeen, mulla ei ole oikeastaan mitään sanottavaa. Ollaan käyty Rovaniemellä Janin kans, ja mie oon lähinnä käyny ahkerasti töissä.
Eli mulla ei ole oikeen mitään sen kummempaa sanottavaa, lähinnä aattelin vaan ilmottaa teille että olen elossa :-D.
Ps. Otan ilomielin ehdotuksia vastaan siitä, mitä voisin viiden päivän vapaillani tehdä :-)!
sunnuntai 22. heinäkuuta 2012
keskiviikko 11. heinäkuuta 2012
Day off
Kokki kolmonen tässä päivää! Koska tänään oli pitkän helleviikon jälkeen sateinen päivä, niin päätinpä kodinhengettärenä alkaa leipomaan. Leipominenhan tyssäs jo heti alkuvaiheessa; puolet ainesosista puuttu. No siinä sitten kauan puntaroin, että lähdenkö kauppaan. Selätin väsymyksen ja lähdin vesisateeseen tarpomaan. Parin tunnin leipomis -sessareitten jälkeen sain aikaseksi toscapiirakan ja mokkaruutuja.

Ihan hyvältähän nuo maistu, ja en ainakaan vielä ole mitään ruokamyrkytystä saanut. Palokuntaakaan ei tarvinnut tänne hälyttää :-)!
Ps. voitettiin tosissaan Lauran kanssa se eilinen kolmas maailmansota. Yllätettiin Jani vesilasien kanssa
ovella ;-). Nerokasta sanoisinko!
tiistai 10. heinäkuuta 2012
Before I die
Tuli tuosta eilisen blogimerkinnän otsikosta mieleen, että voisin tehdä tämmösen merkinnän tämmösestä "before I die" -jutusta. Löysin pari kivaa sivustoakin, mistä löyty paljon kuvia kyseiseen juttuun liittyen. Kuten olette blogistani varmaan huomanneetkin, niin elämässäni aika korkealle sijoittuu mm musiikki, matkailu ja ystävät. Tässäpä siis hiukan satoa teille siitä, mitä haluaisin tehdä ennenkuin kuolen!

Ja listahan olis ollut vielä paaaaljon pitempi, mutta päätin kohtuuden rajoissa vähän lyhentää sitä :-D. Mitäs mieltä olette muuten blogin uudesta ulkoasusta ja bannerista :-)?
Ps. löydettiin Lauran kanssa puutarhaletkun salat ja leikittiin vesisotaa Janin kanssa. Tosin lopputuloksena meinattiin Lauran kanssa päätyä ite sinne altaaseen :-D. Mutta nyt suuntaamma uimaan Lawran kanssa, oikein aurinkoista loppupäivää kaikille!
maanantai 9. heinäkuuta 2012
Before I forget
| Äiti tykkäs ku lähetin sille kuvan mun pöperöistä kuse ite vetää mökillä grillimakkaraa! |
| Hempisteltiin Lawran kans! |
| Eini ja huone 105 |
| Ai mekö humalassa? |
| Jätin kirjeen mejä kokille |
| Suvi ja sen kalsarit |
Perjantai, ja herään nuorimman Pärnäisen vierestä -Hannelin! Edellisiltana leffailta ja Black Swan, tyttärien kanssa arskaa ja pikkusen vielä Temelin kanssa huruilua. Voi siis jokseenkin arvata, että aamulla herättiin melkein ihmisten aikoihin? Anyways, pe-pe-perrrjantai; iskelmäfestarit, kaljaa ja TJ0!
Ihana pomoni jakeli töissä lippuja festareille, joten tottakai kävin noutamassa myös omani. Ilta alko mukavalla kokkailulla Sannan ja Tuomaksen kanssa, tottakai mukana oli myös kylmä lonkero! Masu täynnä ja eiku etkoille! Illaksi Taivaan tulet iskelmäfestareille kattomaan iki-ihanaa Suvi Teräsniskaa ja sen jälkeen meno jatku kämpillä. Loppu peleissä aika heikot muistikuvat loppuillalta :-D.
Lauantaina oli tarkotus viettää rauhallista koti-iltaa, mutta vituiksi se sekin meni. Nokka taas kohti iskelmäfestareita, ja ilta jatku mukavasti Einin ja telefaksin parissa. Tänään koittikin sitten paluu arkeen ja työt kutsu. Töitten jälkeen kokkasin Janille viiden tähden päivällisen :-).
Nyt alkokin sitten kahen päivän vapaat, joten jos sitä huomenna avais vaikkapa jopa sen filosofian kirjan :-D?
Vaikka viikonloppu ja TJ0 -bailut ei nyt ihan suunnitellusti mennytkään, niin kaiken kaikkiaan oli kyllä mahtava viikonloppu! Kiitos siitä kuuluu Sannalle, Lauralle, Jennalle, Ullalle, Tuomakselle, Sirjalle -sekä viimeisimpänä (joseenkin myös vähäisimpänä) Janille!
Ps. Lauantai-ilta oli kyllä tosi mahtis! Itse juhlanaihe pisti jo nukkumaan kahelta, joten Lauran kanssa päätettiin laulaa pikkusen karaokea ja fiilistellä Frööpelin palikoitten tahdissa. Löydettiin myös pitkästä aikaa trampoliinin hienous, sekä käytiin kattomassa kuinka känniääliöt kävelee baarista ulos.
"Hei tyttö, kaikista parastahan nyt olis, jos lähtisit mun mukaan meille ja tekisit mulle vähän käristystä"
sunnuntai 1. heinäkuuta 2012
New era
Tyttärien kanssa otettiin voordi alle ja lähimmä rullailemaan tuossa keskiviikkona. Käytiin pitkästä aikaa ST1: sellä syömässä, ja terassillekkin uskaltauduttiin, vaikka säät ei oikein sallinu. Mukava päivä kaiken kaikkiaan, ja kauan kadoksissa ollutta Sannaakin oli oikein mukava nähä pitkästä aikaa :-)! Onneks ei toki olla Ullan kanssa tunnettuja näistä meidän ekstempore -ideoista, mutta illanpäälle saatiin idea että "lähetäänpä huomenna Rovaniemelle". Yhen aikaan kurvattiin voordi kotipihalle ja Ulla tuli piiiiitkästä aikaa meille yöksi, ja aamulla startattiin auton keula kohti Rovaniemeä ja juhannusaleja! Mistään kaupasta ei oikein meinannu löytyä mittään, mutta toisaalta se on kyllä ehkä vaan ihan hyvä asia :-D.
Perjantaina Jani pääs kasarmilta lomille ja oltiin kyllä sen verran väsyneitä, että illalla sammahettiin heti ku päästiin sänkyyn! Väsytti jopa niin paljon, että aamulla (taas) nukuin pommiin. Meidän elokuvahan sai tosiaan Kemijärven Papatus päivillä jonkun kiertopalkinnon, mutta harmikseni en päässyt muiden mukaan ottamaan sitä vastaan, koska olin töissä :-(. Töitten jälkeen käppäilin Ullalle ja pelattiin sen veljen ja äipän kanssa ristiseiskaa -mikä yllätys! Käytiinpä illalla vielä Janin kanssa Jasuakin moikkailemassa huruilun merkeissä, ja oli kyllä mukava vaihtaa tyären kanssa pitkästä aikaa kuulumisia.
Tänäänhän se Jani suuntas kohti Sodankylän kasarmia -tosin omalla uljaalla Mersullaan. Tämähän johtui siitä että pojjalla on TJ5 ja sitten reservi kutsuu, wuhuu! Sopivasti äippä ja siskot onki lähössä huomenissa kohti Keski-Suomea, joten ens perjantaina taidetaanki sitten pistää rilli ja kesäkeittiö lämpenemään! Tuffakin kävi tänään pikavisiitillä Kemijärvellä, tosin kerkesin nähä sitä vaan sen 10 minuuttia.
Mutta huomenna siis töitten jälkeen koittaakin se pitkään odotettu vapaus. Oi saateri, töitten jälkeen hyvää ruokaa, kirjotuksiin lukemista ja pikku kävelylenkki -ilman ainuttakaan pikkusiskojen ärsyttävää kitinää. Lovin' it!
Tämä oli tämmönen "who the fuck cares" -merkintä, mutta johtunee ehkä hitusesta väsymyksestäni ja viis tuntia kestäneestä Hopeanuoli -maratoonista Hannan ja Janin kanssa. Olihan se tietty pikkusen surullista nähä Jani viimistä kertaa siinä seksikkäässä vihreässä maastopuvussa, just kidding. Pitäkää peukkuja mulle, että selviän kuukauden polttamatta taloa!
Ps. Kyllä, katsoin ensimmäistä kertaa elämässäni Hopeanuolta. Ja ei, sivistyksessäni ei ole ollut mitään aukkoa. Aika raaka se oli.
Perjantaina Jani pääs kasarmilta lomille ja oltiin kyllä sen verran väsyneitä, että illalla sammahettiin heti ku päästiin sänkyyn! Väsytti jopa niin paljon, että aamulla (taas) nukuin pommiin. Meidän elokuvahan sai tosiaan Kemijärven Papatus päivillä jonkun kiertopalkinnon, mutta harmikseni en päässyt muiden mukaan ottamaan sitä vastaan, koska olin töissä :-(. Töitten jälkeen käppäilin Ullalle ja pelattiin sen veljen ja äipän kanssa ristiseiskaa -mikä yllätys! Käytiinpä illalla vielä Janin kanssa Jasuakin moikkailemassa huruilun merkeissä, ja oli kyllä mukava vaihtaa tyären kanssa pitkästä aikaa kuulumisia.
Tänäänhän se Jani suuntas kohti Sodankylän kasarmia -tosin omalla uljaalla Mersullaan. Tämähän johtui siitä että pojjalla on TJ5 ja sitten reservi kutsuu, wuhuu! Sopivasti äippä ja siskot onki lähössä huomenissa kohti Keski-Suomea, joten ens perjantaina taidetaanki sitten pistää rilli ja kesäkeittiö lämpenemään! Tuffakin kävi tänään pikavisiitillä Kemijärvellä, tosin kerkesin nähä sitä vaan sen 10 minuuttia.
Mutta huomenna siis töitten jälkeen koittaakin se pitkään odotettu vapaus. Oi saateri, töitten jälkeen hyvää ruokaa, kirjotuksiin lukemista ja pikku kävelylenkki -ilman ainuttakaan pikkusiskojen ärsyttävää kitinää. Lovin' it!
Tämä oli tämmönen "who the fuck cares" -merkintä, mutta johtunee ehkä hitusesta väsymyksestäni ja viis tuntia kestäneestä Hopeanuoli -maratoonista Hannan ja Janin kanssa. Olihan se tietty pikkusen surullista nähä Jani viimistä kertaa siinä seksikkäässä vihreässä maastopuvussa, just kidding. Pitäkää peukkuja mulle, että selviän kuukauden polttamatta taloa!
Ps. Kyllä, katsoin ensimmäistä kertaa elämässäni Hopeanuolta. Ja ei, sivistyksessäni ei ole ollut mitään aukkoa. Aika raaka se oli.
keskiviikko 27. kesäkuuta 2012
I'm alive!
| Olli-Pekan oma versio Titanicista |
| "Tule nyt perkele alas sieltä!" |
| Juhannus otti voimille |
| ...Ja säät salli! |
| Jere ja Minna |
| Tästä kuvasta en osaa kyllä sanoa oikeen mitään...:-D |
| Minne se naru katos? |
| Lehtolassa |
| Kalassa! |
| Jumiskonjoella |
| Taimen |
| Pojjat ja pöytä täynnä juominkeja |
| Synttärisankarin on helppo hymyillä! |
| Pietu ja Samuli (kuvasta voi päätellä kuvaajan promilletason) |
| Kevyt aamupala! |
Suhtkoht voimattomasta olostaan ja juhannuksesta selvinnyt Vilma täs terve. Vaikka alussa ajatus jussista kyseisessä seurassa vähän epäillyttikin, niin voin kyllä rehellisesti myöntää, että pitkään aikaan ei näin hauskaa ole ollut! Ja mikä parasta; ensimmäistä kertaa koko seurustelumme aikana, kävin järkeviä keskusteluja Janin kavereiden kanssa.
Perjantai lähti hienosti käyntiin pikku pommiin nukkumisella; työt alko seittemältä ja sleeping beauty herää kauniista unestaan vasta 06.50. Mutta tottuneena kyseiseen, olin tomerana hymyilemässä asiakkaille jo tasan seittemältä, jeij me! Jani sitten tuli nappaamaan minut kyytiin töitten jälkeen ja pikku pakkailujen jälkeen otettiin suunnaksi Soppela. Soppelassa vielä parit kamppeet mukaan ja matka kohti Jumiskoa saattoi alkaa! Vaikka mökkitie koittikin kovasti estää meidän aikeita, niin hengissä selvittiin mökille. Sielläpä meitä odottelikin jo komea nuotio ja kourallinen hulttiopoikia. Nassu täyteen rilliruokaa ja juhlat saatto alkaa.
Illanpäälle käynnisteltiinkin Olli-Pekan venettä ja suunnattiin Soppelaan päin Juhanin mökille (Olli-Pekka raukka tippu pikku päissään järveen). Siellä tutustuttiinkin moniin mukaviin uusiin tuttavuuksiin ja jatkettiin matkaa kohti Jannen mökkiä. Poikien kanssa otettiin pikku ammuntakisa ja mie sen tietty voitin ;-)! Hah, ja pojat muka käyny armeijan.... No siitäpä matka jatku kohti Jumiskoa ja tottakai piti jonkun nyt mennä päin persettäkin; moottorista jäi naru käteen. Ei airoja, ei mitään, mutta hyvällä tuurilla ja pikkusella epätoivolla ja ehkä myös yöttömän yön taialla saatiin moottori käyntiin ja matka saattoi jatkua! Jumiskolle selvittiin hengissä ja pikku juhannus -saunan jälkeen unikin maitto oikein makeasti :-).
Aamulla ku heräsin niin pojathan oli kerenneet jo ensimmäiset korkata. Lähimmä kalastamaan Janin kanssa ja pojat lähti ettimään Olli-Pekan moottoriin narua Soppelasta (saatanan O-P päätti sitten kastella minut, ja taskussa rakas iPhoneni :-))! Illalla pojjat tuli mökille ja juttua riitti. Saunassa käytiin ja met Pietun kanssa uskaltauduttiin jopa uimaan. Ps Jere; "ei mutta tosi puheissa, mikä on Antarktis?".
Sunnuntaina olikin sitten siivousurakka eessä heti aamusta, ja sitten oli aika jättää Jumisko taakse ja lähteä kotia kohti. Mutta nyt hyvin syöneenä, saunoneena ja juoneena ens jussia oottelemaan! Kiitos Jani, Olli-Pekka, Antti, Jarkko, Minna, Jere, sekä muut menossa mukana olleet hörhöt!
Pakko vielä tästä viikosta mainita jotain! Näin pitkästä aikaa eilen Jennaa, joka oli tullu meitä lappilaisia poroja moikkailemaan, ja tänään sain asiakkaalta palautetta; olen kuulemma huonotapainen myyjä ja minusta ei kuulemma ole kauppiaaksi - hmm, sanon aina asiakkaille oikein hyvää päivänjatkoa, ja käytöstavoistani olen saanut positiivsta palautetta? Ah, asiakaspalvelu on välillä niin ihanaa<3! Mutta huomenna töihin ja sen jälkeen porukka tapaaminen, toivottavasti teilläkin oli yhtä hauska juhannus :-)!
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)






















