| Rakas asuntomme! |
Huomenta! ...Eiku sittekki varmaan päivää?
Kahden värinpoiston ja yhden värjäyksen seurauksena sain vihdoinki lähes tulkoon sen väriset hiukset ku halusin! No oli tosissaan pakko vaan ohimennen nuista hiuksista mainita, mutta nyt asiaan. Lupasin edellisessä merkinnässä aloittaa tänään matkailu -teeman, joten tästäpä se nyt sitten alkaa!
Ja ensimmäisenähän olis vuorossa Lontoo. Eli tosiaan, käytiin viime kesänä semmonen lähes viikon pitunen matka Lontoossa. Säät suosi meitä, ja yleensä niin sateinen Iso-Britannia olikin tällä kertaa aika aurinkoinen! Ongelmathan alkoi heti Laytonin Underground -pysäkillä. Yritettiin tavoittaa vuokraisäntää, että se ohjeistais meidät asunnolle, mutta turhaan; sen puhelin oli kiinni! Siinä kylmässä Lontoon ilmassa seisottiin aivan paniikissa ja mietittiin jo hätäratkaisuja. Onneksi kuitenkin pitkän odottelun jälkeen puhelin soi ja vuokraisäntähän se sieltä soitteli! Niimpä tämä Ranskasta kotoisin oleva herra yritti parhaansa mukaan selittää hataralla englannilla meille ohjeet asunnolle. No, onneksi se olikin kiven heiton päässä ja kohta oltiinkin jo perillä. Netissähän asunto oli näyttäny tosi tilavalta ja ihan luksukselta, mutta todellisuudessahan se oli ihan rotanloukku ja viiden hengen perheen piti survoutua sinne :-D. Mutta sopu sijan antaa, eikö? Eikä siinä vielä kaikki ihanasta asunnostamme; eräänä kauniina päivänä asunnon ovi meni rikki. Ikävintähän tässä oli se että jäätiin asuntoon loukkuun, ja siellä sitten ooteltiin lähes tunti, että vuokraisäntä tulee päästämään meidät ulos :-).
Loppu loma sujuikin sitten hyvin. Valitettavasti viikko Lontoossa ei riitä mitenkään sen kaupungin ihanuuksien kiertämiseen :-(. Vaikka miljoonakaupunki onkin, löytyi keskeltä Lontootakin aivan ihania puistoja, joissa sai olla rauhassa. Kulttuuria löytyi loputtomiin, ja pienistä kaupunginosistakin löytyi aivan oma kulttuurielämänsä.
Ehdottomasti tulen vielä joku päivä sinne takaisin palaamaan! Mutta hei, huomenna vuorossa Ranska ;-)!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti